Onze werkwijze bij de aanvraag voor een MicroGift

Je portemonnee is leeg of zo goed als leeg. Pinnen lukt ook niet meer. Je primaire basisbehoeften (dingen als eten, drinken, shag, luiers) zijn op of bijna op. Of je kind is jarig en je hebt geen geld om dat te vieren. Of het is Sinterklaas en je hebt geen geld voor cadeautjes voor je kind(eren). Of je bent verslaafd en dreigt niet goed te worden omdat je zonder zit. En dan moet je nog een aantal dagen door tot 'payday'. In je omgeving niemand die je kan helpen of je wilt een ander daarmee niet lastigvallen. Je wordt niet goed van de gedachte de komende dagen door te moeten komen...

In zulke gevallen kun je een beroep doen op onze stichting MicroGiften. Wij verstrekken kleine giften om de hoogste nood weg te nemen. Dit doen wij onafhankelijk. Zonder voorwaarden. En waarbij wij iedereen gelijkwaardig behandelen. Je hoeft je dus aan ons niet te verantwoorden. Om onze dienstverlening in goede banen te leiden hanteren wij een strak stappenplan. Hieronder lees je hoe te handelen bij de aanvraag voor een MicroGift.

Zo vraag je een MicroGift aan:

1. Trek op tijd aan de bel ;-) Je hoeft je nergens voor te schamen :-) Omdat we nog in de opstartfase van onze stichting zijn, het loopt nog niet zo  storm, verstrekken wij giften op maandagmiddag. Dien je verzoek uiterlijk 12.00 uur maandagmiddag in. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

2. Ga naar de pagina 'Aanvraag MicroGift' op deze website.

3. Vul het contactformulier in. Vermeld in je verzoek: (1) je IBAN bankrekeningnummer, en op wiens naam deze rekening staat, (2) waar je het geld dringend voor nodig hebt, (3) hoeveel geld je hiervoor denkt nodig te hebben.

4. Zodra wij jouw aanvraag hebben ontvangen nemen wij zo snel mogelijk telefonisch contact met je op. Op de pagina 'Aanvraag MicroGift' vermelden wij de actuele status wat betreft drukte en ons vermogen. Zodat je een indicatie hebt of we je kunnen helpen en hoe snel we je kunnen helpen.

5. Als je aanvraag wordt goedgekeurd maken wij óf direct het geld over, of wij zorgen er voor dat je zo snel mogelijk beschikt over hetgeen je nodig hebt. Je ontvangt hierover een email. Nogmaals: Trek op tijd aan de bel!

6. Als we over gaan tot een betaling, dan verzoeken we je de kassabon(nen) van je aankopen via het contactformulier te uploaden. Dit heeft te maken met de BTW verrekening en de belastingdienst. Zo kunnen wij meer mensen in nood helpen.

7. Zit je weer met een klein financieel probleem? Dan begin je gewoon weer bij stap 1 :-) Schaam je niet. Je bent zeker niet de enige ;-)

We kunnen niet garanderen altijd iedereen te kunnen helpen. Al doen we hier wel ons best voor.